Črna ovca formule ena

Avtomoto 7. Dec 20258:00 0 komentarjev
Foto: Profimedia

Po odločitvi Red Bulla so zdaj znani vsi dirkaški dvojci za sezono 2026, ko bo po desetih letih znova na startni vrsti 22 dirkačev. Med njimi bo še naprej tudi Lance Stroll, simbol nepotizma formule ena.

Več ali manj so bile zasedbe vseh enajstih moštev znane že nekaj tednov, edini neznanki sta bili drugi sedež v Red Bullu in zasedba v njegovem hčerinskem moštvu Racing Bulls. Ob Maxu Verstappnu bo prihodnje leto dirkal Isack Hadjar, medtem ko se bo Juki Cunoda preselil v vlogo rezervnega dirkača. V Racing Bulls pa bosta sedela Liam Lawson in novinec Arvid Lindblad.

Novo moštvo na startu bo Cadillac, ki deluje pod okriljem giganta General Motors. Ljubitelji F1 lahko glasno rečejo “končno”, saj tako dolgega obdobja, ko v garažah nismo videli sprememb, v zgodovini tega športa še ni bilo. Kljub polenom, ki so jih Američanom pod noge metali iz ostalih ekip, je proizvajalcu luksuznih avtomobilov vendarle uspelo. Pri izbiri dirkačev niso ovinkarili, izbrali so verjetno dva najboljša, ki sta bila na voljo, Valtterija Bottasa in Sergia Pereza. Z izkušnjami in karizmo sta zagotovo prava izbira za novinca.

Preostalih osem postav ostaja nespremenjenih. To velja za McLaren, Mercedes, Ferrari, Williams, Haas, Audi (v 2025 še Sauber), Alpine in tudi Aston Martin. Slednji je zadnja leta tudi edino moštvo, kjer je eden od obeh sedežev pod “večno” pogodbo, o kateri se ne sprašuje in ne govori. Gre za najbolj varno službo v formuli 1.

Prav leta 2017, ko se je karavana nazadnje skrčila na 10 ekip, se je akciji pridružil Lance Stroll. Kanadčan bo z novimi regulacijami vstopil v svojo jubilejno 10. sezono v najelitnejšem razredu motošporta. Če smo se lahko zadnja leta pogovarjali, da Red Bull dirka z zgolj enim dirkačem, ker je Verstappen toliko razredov boljši od vseh moštvenih kolegov, lahko enako trdimo za Aston Martin.

Paradoks Aston Martina: ambicije z le enim dirkačem

Odkar se je ekipi pridružil Fernando Alonso, je Španec Kanadčana povsem “povozil”. V treh sezonah je dvoboj v kvalifikacijah dobil z 61:8, od tega letos kar 23:0, na dirkah je 41:10 v korist Alonsa, stopničkah 8:0, medtem ko je v tem času dvakratni svetovni prvak zbral 324 točk proti 130 Strolla.

V devetih letih je nastopil na 188 velikih nagradah, ob treh stopničkah – zadnjih leta 2020 – pa zmage še nima. Med vsemi dirkači v zgodovini ima tretje najvišje število dirk brez, da bi stal na najvišji stopnički. Pred njim sta le še Andrea de Cesaris (208 startov) in Nico Hülkenberg (249).

Porazen izplen Strolla bi slehernega dirkača stal sedeža v prihodnji sezoni. V Red Bullu verjetno že med letošnjo, če ne prej. A Lance je sin prvega moža in lastnika moštva Aston Martin F1, Lawrenca Strolla.

Ekipa v zadnjih letih veliko govori o ambicijah. Nenazadnje so v Silverstonu zgradili tudi novo tovarno. Veliki met jim je uspel z ulovom najboljšega inženirja vseh časov, Adriana Neweyja, ki naj bi moštvo z vsemi dodatki stal vrtoglavih 30 milijonov funtov na leto. Glede na dejstvo, da večstomilijonski vložek naposled na stezi predstavljata le dva bolida, se zdi skrajno neresno pogovarjati o ambicijah, a hkrati resno konkurirati le z enim dirkačem.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!